Klaanikissat
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hahmosäännöt

Siirry alas

Hahmosäännöt Empty Hahmosäännöt

Viesti kirjoittaja Admin Pe Huhti 11, 2014 7:17 am

Kuva
Hahmollasi tulee olla kuva. Jos ei osaa sitä tehdä, niin voi pyytää jotakuta muuta tekemään sen. Voi tietysti myös pyytää että tekisi kuvattoman esittelyn, silloin täytyy tehdä pidempi ja tarkempi ulkonäkökuvaus.

Nimi
Hahmon nimi voi mikä tahansa. Haukkumanimet ja älyttömän pitkät nimet eivät ole hyvä juttu, jos hahmollasi on pitkä nimi, olisi syytä keksiä siitä vaikka hahmon lempinimi.

Ikä
Roolipelini eläimet elävät keskimäärin tavallista pidempään. Hyvää ja tervervettä elämää elävä kissa/koira voi helposti elää yli kaksikymppiseksi. Ottakaa kuitenkin huomioon että yli 15 vuotiasta aletaan pitää jo vanhuksena.

Sukupuoli
Onko hahmosi uros vai narttu. Sekalaisia ei hyväksytä.  

Laji
Onko hahmosi kissa vai koira.

Rotu
Tähän tulee hahmon rotu, ei pakollinen kissoilla mutta olisi hyvä laittaa.

Liittouma
Tällä tarkoitetaan yleensä hahmosi laumaa, myös perhe ja ystävät voivat kuulua laumaan.

Ulkonäkö
Ulkonäkö on hahmokaavakkeen yksi tärkeimmistä kohdista. Oli sinulla mikälkainen kuva tahansa niin hahmon ulkonäöstä pitää olla teksti, kuinka painava hahmosi on, kuinka korkea, minkälainen/millainen turkki.

Luonne
Luonne on ulkonäön lisäksi toinen tärkeä asia. Muuten en tiedä minkälainen hahmosi on. Miten käyttäytyy perheen/tuntemattoman/vihollisen edessä tavattuaan tämän ja millainen se on omissa oloissaan.

Menneisyys
Mitä hahmollesi on tapahtunut ennen peliä? Menneisyys on kahden edellä mainitun asian lailla yhtä tärkeä. Kaikilla on menneisyys joka voi olla hyvä tai paha. Yli 15 vuotiaalle ei riitä että "syntyi Honshulla ja menetti perheensä metsästysmatkalla", ei, kerro vaikka lisää metsästysmatkasta, samoin kuin vuosista tapahtumien jälkeen. Oliko hahmollasi hyvä tuuri ja se löysi vaikka puolison vai huono tuuri ja sille kävi jotain pahaa.

Taistelutekniikat
Tämä on kohta, jossa säänöt ovat tiukat. Tähän kohtaan tulevat hahmosi osaamat liikkeet. Huomaa kuitenkin, ettei hahmosi voi osata KAIKKEA, tai edes liian monta. Laita tähän alle muutamia iskuja, samoin kuin kriteerit, jotka yleensä vaikuttavat siihen, mitä hahmosi voi oppia. Aina näin ei kuitenkaan saata olla, myös klaanien joidenkin kissojen käyttämät maagiset hyökkäykset tulevat tähän.


- HUOM!!
Omien iskujen luominen on täysin hyväksyttyä, kunhan se täyttää tietyt kriteerit.
- Ensinnäkin, isku ei voi olla voittamaton, sillä pitäisi olla ainakin yksi heikkous, joka on syytä mainita liikkeen kuvauksessa.
- Toiseksi, se ei voi olla liian yliluonnollinen. Se ei voi lentää, syöstä tulta tai mitään tämän kaltaista. Joissain tapauksissa tämä on sallittua, mutta painotan sen olevan vain ILLUUSIOTA. Heikkouksena tulee olla myös se että niiden läpi voi nähdä.
- Kolmanneksi, olisi hienoa jos itse keksittyjä iskuja ei tulisi kaikille hahmoille. Käyttäkää järkeä.
- Neljänneksi, toisten taistelutekniikoita ei saa kopioida, se on sääntöjen vastaista!

Iskujen päätyypit ovat:
- Tavalliset joita voi opetella.
- Maagiset joita on vähän vaikea oppia, yleensä klaanien johtajat käyttävät näitä iskuja.
Iskujen elementit ovat: Valo, tuli, ilma, maa, vesi, tuuli, henki, sähkö, laava ja pimeys. Pahisten elementit ovat pimeys ja laava.

Pelkkien iskujen lisäksi voit yleisesti selittää hahmon taistelutyyliä, sen heikkouksia ja vahvuuksia kamppailussa

Ominaisuudet
Olisi myös todella hyvä, jos lisäisit esittelyyn Ominaisuuksia-kohdan, jotta tietäisin miten nopea/voimakas tai älykäs hahmosi on. Kohdissa käytetään tähteä, viisi on maksimi, HUOM, yleensä vain johtajilla. Upseereilla saa olla 4-5 viidessä kohdassa viisi tähteä, rivisotilailla eli tavallisilla klaanilaisilla vain muutamassa. Miluiten rivisotilailla voi olla 3-4 tähteä. Pennuilla (alle 1v.) voisi olla 2-3 tähteä maksimissaan. Muista! Hahmosi ei saa olla voittamaton ja sillä täytyy olla tasaverran vahvuuksia ja heikkouksia! Halutessasi voit selittää hahmon ominaisuuksia lisää. Tässä ominaisuudet.

Voima:
Taito:
Karisma:
Nopeus:
Kestävyys:
Älykkyys:
Puruvoima:
Kivunsietokyky:
Ketteryys:
Refleksit:
Tekniikat:
Vaarallisuus: Vaarallisuuteen  saa laittaa niin monta tähteä, kuin katsoo sopivan. Huom! Ainoastaan johtajilla määrä saa olla 5.

Aistit
Tämä kohta toimii samalla periaatteella kuin ylempi. Viisi on maksimi, kolme on keskiverto eli aisti ei ole hyvä tai huono, muista että vanhemmilla koirilla/kissoilla jokin aisti saattaa olla heikompi. Tässä aistit.

Näkö:
Kuulo:
Tunto:
Maku:
Haju:

Perhe
Jos hahmollasi on jo suurempaa sukua joko pelin ulkopuolella tai sisällä, olisi hyvä jos laitat ne hahmon esittelyyn. Näin voit halutessasi tarjota hahmosi sukulaisia muille pelaajille ja voit myös merkitä sukulaisen nimen perään, onko tämä kuollut vai ei, ja onko tällä jo pelaajaa.



Aikajana
Aikajana olisi suotavaa luoda jokaiselle hahmolle, niin tiedän mitä hahmollesi on tapahtunut, sitä ei tarvitse päivittää joka chatin jälkeen.

Muuta: Yleensä klaanien johtaja ja apulaisjohtaja ovat läheistä sukua. Esim Kazumi on Kazin emo ja Tiger on Kazen isä.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 101
Join date : 23.03.2014
Ikä : 26
Paikkakunta : Lappeenranta, mattila

https://klaanikissat.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa